Klachtenprocedure & support

Klachtenprocedure & support

We helpen je graag

We willen je graag zo goed mogelijk van dienst zijn. Mocht je onverhoopt toch je ontevredenheid willen uiten of een klacht hebben, dan kan dit je via onderstaande stappen aan ons kenbaar maken.

Ben je ergens ontevreden over en wil je dit enkel aan ons uiten? Of loop je bijvoorbeeld tegen problemen aan op onze website waar je support bij kunt gebruiken? Dan hopen we dit per mail of telefonisch, snel met je te kunnen oplossen.

Dien een officiële klacht in

Dien een officiële klacht in wanneer je ontevreden bent over ons bedrijf en/of onze dienstverlening.
Daarvoor volg je onderstaande stappen, conform de wettelijke vereisten.

Om een klacht in behandeling te kunnen nemen, moet deze aan een aantal voorwaarden voldoen:
1. De klacht wordt ingediend door een investeerder van DuurzaamInvesteren.nl (ook wel DuurzaamInvesteerder genoemd) of door een of Uitgevende Instelling/Geldvrager.
2. De klacht heeft betrekking op onze dienstverlening (het matchen van bedrijfsfinancieringsbelangstellingen van Investeerders en Uitgevende Instellingen).
3. De klacht is feitelijk onderbouwd.

Een klacht ingediend via het klachtenformulier en de bijbehorende gegevens worden, conform de regelgeving gegevensbescherming, 5 jaar in ons systeem bewaard. Aan het indienen van een klacht zijn geen kosten verbonden.

Heb je een klacht over een project of Uitgevende Instelling? Dien dan een klacht in bij de contactpersoon van de Uitgevende Instelling. Contactgegevens zijn te vinden op de betreffende projectpagina's. DuurzaamInvesteren.nl neemt deze klachten niet in behandeling.

De stappen

Een klachtenprocedure bestaat uit drie stappen:
1. Dien je klacht in. Je krijgt binnen 10 werkdagen een ontvangstbevestiging van je klacht. In deze bevestiging laten we weten of we je klacht in behandeling nemen. Indien dit het geval is, wordt er meteen een contactpersoon bij DuurzaamInvesteren.nl aan je toegewezen die je klacht verder afhandelt.
2. We nemen je klacht zorgvuldig in behandeling. Bij eventuele onduidelijkheden of wanneer een klacht onvolledig is, neemt DuurzaamInvesteren.nl contact op met de indiener om aanvullende informatie of bewijsstukken die nodig zijn voor een passende afhandeling van de klacht, bij ons aan te leveren. Indiener heeft vervolgens twee weken de tijd de benodigde informatie aan te leveren.
3. We nemen een besluit over je klacht. We streven er naar klachten binnen 4 weken af te handelen. Mocht het afhandelen van een klacht onverhoopt langer duren, neemt DuurzaamInvesteren.nl tussentijds contact op met de indiener.

Dien je als vertegenwoordiger een klacht in? Gebruik dan altijd het klachtenformulier.

Deze klachtenprocedure voldoet aan de EU-Richtsnoeren voor de behandeling van klachten door de effectensector (ESMA) en bankensector (EBA).

Niet tevreden over ons besluit of afhandeling?

DuurzaamInvesteren.nl is via Crowdinvesting B.V. aangesloten bij het Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening). Indien we er onverhoopt samen niet uitkomen kun je contact met Kifid opnemen, zij zijn een onafhankelijk klachtenorgaan voor de financiële sector. Het advies dat zij vervolgens geven, is bindend.