Lopende investeringen

Voor je lopende investeringen kun je je jaaroverzicht in je account op het clientportaal (portaal.duurzaaminvesteren.nl), terugvinden. Nadat je bent ingelogd, verander je rechtsboven het jaartal naar het gewenste jaartal en klik je vervolgens op het pijltje ernaast om het overzicht te downloaden. 

Voor enkele projecten voeren wij niet de administratie, die zie je dan niet in het overzicht. Neem contact op met de uitgevende instelling om een jaaroverzicht te ontvangen.

Een overzicht van jouw investeringen vind je terug via Mijn DuurzaamInvesteren. Log in en ga naar Dashboard. Daarnaast zijn gegevens van projecten in het clientportaal te bekijken via portaal.duurzaaminvesteren.nl. Momenteel wordt gewerkt aan de migratie van alle data van het clientportaal naar het dashboard. Totdat dit proces is afgerond kan nog gebruik worden gemaakt van het clientportaal.

In principe niet, je bent een overeenkomst aangegaan voor een lening gedurende een vooraf gestelde looptijd. DuurzaamInvesteren.nl bemiddelt niet in verzoeken om de lening terug te trekken.

In de toekomst worden obligaties op ons platform verhandelbaar. Indien je (tegen die tijd) in bezit bent van een verhandelbare obligatie, kun je zelf beslissen wanneer en welke obligatie je wil verhandelen/verkopen.

Deze worden overgedragen aan de erfgenaam/erfgenamen. De Uitgevende Instelling geeft hiervoor toestemming indien de juiste documenten (verklaring van erfrecht, overlijdensakte etc.) worden aangeleverd. Dit staat per project uitgelegd in de obligatievoorwaarden van het betreffende project.

Dan neemt de Uitgevende Instelling contact op met de obligatiehouders. Heb je nog geen informatie ontvangen of vragen, dan neem je zelf contact op met de Uitgevende Instelling. Komt de Uitgevende Instelling er niet uit? Dan treedt de Stichting Belangenbehartiging DuurzaamInvesteren op namens de obligatiehouders. De Stichting bekijkt de status van het project en stuurt de Uitgevende Instelling aan om alsnog aan de leningvoorwaarden van de obligatiehouders te voldoen. Lees meer op de pagina over Stichting Belangenbehartiging DuurzaamInvesteren.

De betaaldata die zijn opgenomen in jouw overzicht zijn de data waarop de betreffende uitgevende instelling heeft aangegeven de betalingen uit te voeren. Wanneer je een betaling niet hebt ontvangen dan kan het zijn dat deze nog niet door jouw bank is ontvangen of verwerkt. Mocht je drie werkdagen na de aangegeven betaaldatum geen betaling hebben ontvangen dan vragen wij je contact op te nemen met support@duurzaaminvesteren.nl.